יום שבת, 5 בדצמבר 2009

בלו בירד ואליפות הארץ בגלישה

אני מודה ומתבייש שלא הייתי באליפות ישראל בגלישת גלים. העייפות המצטברת של שישי שבת יחד עם 5 פעמים בשבוע לנהוג את חיפה תל אביב הכניעה אותי. העובדה שחברי משכבר הימים שי גיטרמן שם רק עזרה לי לקבל את ההחלטה להישאר בחיפה. שלא יהיו ספקות מאד רציתי להיות שם במיוחד אחרי שראיתי את התמונות והתוצאות. עומר בר מוכיח את עצמו בכל תחרות. הוא הולך על זה ובגדול אני מקווה שהוא יגיע הכי רחוק שרק אפשר הוא בהחלט עושה את המאמצים.

בלו בירד שלקחה את החסות הראשית בתחרות, היא עוף קצת מוזר בנוף הגלישה הישראלי. הבעלים שלה (לפחות ככל הידוע לי) לא ממש גולש. האמת שאני לא חושב שיש לה בהנהלה מישהו שגולש. האסטרטגיה שלה בעניין התמיכה ב"קור" לא הייתה ברורה במשך זמן רב (וגם היום לא). הם התחילו עם חסויות ענק על ספורטאים, המשיכו עם שתיקה רועמת, לקחו את עומר בר לתקופה מסוימת והיום מתנהלים ללא טים. אני לא אומר את זה כביקורת אלא רק מציין עובדה, יש לציין שהנהלה התחלפה לפני כמה שנים.

בהמשך הם עשו כמה דברים יפים כמו לקחת חסות על ערוץ האקסטרים של אתר ספורט 5 (גילוי נאות: אני כותב באתר של ערוץ 5 גם כן), לקחו חסות על חוף הדולפינריום שעבר לידיו של אלוף ישראל הראשון גלי זינר ועכשיו הם גם לקחו חסות על אליפות ישראל בגלישת גלים. צריך להגיד מילה טובה על זה, החוף נראה מדהים וההפקה של האירגון הייתה טובה מאד (שוב אני מתבסס על מה ששמעתי ותמונות שראיתי).

עכשיו אני רוצה להגיד משהו שתמיד רציתי להגיד, ממרום שנותיי (חחח) אני יכול לציין שפגשתי אנשי עסקים (בתחום האקסטרים) שהיו גולשים וסקייטרים מעולים שלא הזיז להם ענף הגלישה בישראל בכלל והם לא תרמו כלום. ויש אנשי עסקים שאינם גולשים וסקייטרים אבל תמיד היו שם לצד הענף. אני לא יכול לציין שמות ואני לא רוצה אבל זו נקודה למחשבה. מה שאומר שלא כל גולש נותן כתף ולא כל לא גולש חושב רק על לעשוק את הענף, לפעמים זה להיפך...

מבחינה עיסקית בלו-בירד עשו מהלכים מעולים. כחברת ריטייל הם הוכיחו את עצמם ותוך מספר שנים הגיעו לפריסה ולתוצאות יפות מאד. הם השאירו מאחור כמה חברות שהתחילו הרבה שנים לפניהם. גם הם יודעים שעל מנת להחזיק מותג זה לא משנה אם אתה גולש או לא גולש. אתה רק צריך להקשיב וללמוד את השטח גם בגרעין הקשה של הספורט וגם בטבעות שמסביב... וכמובן להשקיע במקומות הנכונים.

האם מה שראינו היום הוא צירוף מקרים או מגמה? לי אין את התשובות, אבל אולי אחרי המשבר הגדול של השנתיים האחרונות חברות גלישה שונות ימשיכו את המהלכים שחלקן התחילו לפני המשבר. והכי חשוב שיהיה לכולם בהצלחה.

(גילוי נאות: בלו בירד מפרסמים באתר ומגזין אדרנלין, אני מכיר שם הרבה אנשים ואפילו אוהב אותם גם אם הם לא גולשי גלים או סקייטרים.)

4 תגובות:

עומר בר אמר/ה...

ליאור תודה רבה על הפירגון!! כתבה מיקצועית על המצב הקיים אני מקווה שהאוזנים הנכונות ישמעו את הנאמר!

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

היי עומר, תודה.
תמשיך בעבודה הטובה ותהיה איתנו בקשר הדוק יותר.

אנונימי אמר/ה...

ליאור , אני כן הייתי שם .
חבל שנתנו לגולשים לגלוש בים כזה דרעק ... ידוע שהדולפינריום ( מאז ולתמיד !) לא עובד בים נמוך ויש אליפות על הפרק אז למה לא לתת להם אז ההזדמנות להציג את מה שהם יודעים בגלים נורמליים ?
בכלל הייתה דיי אווירת שכונה ...
אני קורא וותיק של הבלוג שלך , אבל במיקרה הזה נראה שאתה לא ממש אובייקטיבי .
עומר בר כל הכבוד על הזכייה , גולש אליל :-
ושיהיה לגלי הרבה בהצלחה .

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

היי
תודה על התגובה,

כפי שציינתי לא הייתי שם ולכן אני לא יודע מה להגיד לך וכמו כן בגלל זה אני כן אובייקטיבי, כי לא הבעתי דעה, רק העברתי את מה שאמרו לי.

אני מסכים איתך שצריכים לנסות ולהגיע לתנאים טובים אבל כידוע לך גם ב ASP הם לא גולשים על גלים מושלמים ולפעמים רחוק מזה. כמו כן יש תקופת המתנה וכמי שאירגן קצת תחרויות בתחום כשהלחץ גובר אתה צריך להוציא את התחרות לדרך.

בכל מקרה מסתכלים קדימה, אני מקווה שבתחרות הבאה יהיו צינורות של 3 מטר.

תודה

ליאור