יום חמישי, 30 באוקטובר 2008

ארגון גולשי גלים הפיאסקו ממשיך

אני ויש שיגידו לצערם, אוהב להגיד את האמת. זה נראה לי משחרר, אמיתי ונכון לעשות את זה ב 99.9 מהמצבים בחיים. לכן אני אנצל את הבמה ואגיד את האמת על מה שלדעתי קורה באירגון הגלישה הישראלי.
כבר תקופה ארוכה מנהל את האירגון עו"ד הדר מרלי, אין לי משהו אישי להגיד עליו, אבל נראה כי היחסים בינו לבין נותני החסות והגולשים לא ניתנים לגישור. הרבה אנשים היו שמחים לראות אותו הולך (חלקם סתם משמחה לאיד). אני שואל את עצמי ושאלתי גם אותו למה לו להישאר? אחרי הכל הוא נראה בחור מוכשר שיכול להצליח במקומות אחרים. נראה שגם אם הוא מושך שכר מהאירגון זה בוודאי לא בסכומים כאלו גבוהים ששווה לו לאחוז בקרני המזבח. מצד שני נראה כי התרגיל שהוא עשה עם יפויי הכוח באסיפה האחרונה הייתה בדיוק אחיזה בקרני המזבח, אני מגרד את ראשי ותוהה מה לעזאזל עובר לו בראש והאם כל הבלאגן הזה והשינאה כלפיו שווה את זה. לי נראה שלא, הוא טוען שהוא רצה להתפטר כבר.

אירגון איילת, מנסה לייצב את המצב אבל נראה לי שהם לא ממש מפוקסים על מה שקורה באמת. אם זה היה קורה לא היינו מגיעים למצב שאנחנו נמצאים בו היום. לאירגון איילת יש אינטרס שכמה שיותר אנשים יהיו רשומים לאיגודים השונים אז למה הם לא משגיחים על הפעילות של האיגודים? למה מנגנון כזה גדול לא מסוגל להריץ בחירות?

יש את האנשים שרצים לועד, שם נראה שיש סלט שלם. הוראות האיילת היו כי למועמדים אסור שתהיה זיקה מסחרית לתחום הגלישה, בשום צורה שהיא. לפי רשימת המועמדים שסיפרו לי עליה ולא הוצגה על ידי איילת. נראה כי חלק גדול לא עומד בקריטריון זה. התירוץ הידוע הוא "כולם קשורים בתעשייה איכשהו", אבל זה תירוץ עלוב וחוק זה חוק אפילו אם חלק מעקמים את האף, אתם רוצים להיות בועד, תתפטרו מהעבודות שלכם בתעשייה ותיבחרו. איזה ניהול תקין תקבל העמותה כאשר כל החברים בה נמצאים בניגוד אינטרס? איך ייצא מכרז בעמותה כזו?

מה שמביא אותי לבעיה הרביעית. אין וויכוח כי היו בעיות כאלו ואחרות עם מרלי שקשורות באמון נותני החסות בו. אבל ביני לבין עצמי אני שואל אם באמת הגענו הכי נמוך שאפשר, או שאולי מי שייבחר בעתיד יגרום לנו להתגעגע למר הדר מרלי...

אין תגובות: