יום שני, 27 באוקטובר 2008

מדיית האקסטרים מחפשת את דרכה

עולם המדיה נמצא באחת מהתקופות המוזרות בחייו. האינטרנט עדיין לא מספק את הסחורה מבחינת הקפי הפרסום. העיתונים נמצאים בבעיות רציניות עקב עליית מחירי הנייר, הנפט ובעיקר ירידת התפוצה. הטלוויזיה משדרת בעיקר ריאליטי להמונים וגם עתידה לא ברור למול ה VOD. את העובדות האלו אין לזקוף לכיוון משבר האשראי שקורה כעת, אלא לתהליך ארוך וסיזיפי שקורה כבר כמה שנים. גם בישראל העיתונים היומיים מדממים זמן רב.

בנישת האקסטרים הייתה פריחה אדירה של כותרים בשנים האחרונות. מגזיני גלישה וסקייטבורד צצו כפיטריות לאחר הגשם כאשר כל אחד מביא זווית וקול אחר לסצנה. לאט לאט נעשו אף תתי כותרים ונעשה צפוף מאד על המדף. בעקבות כך שני מגזינים כבר מתחילים לשקול את דרכם במדיה. מגזין הסקייטבורד הוותיק SLAP הודיע כי הוא מחסל את המהדורה מודפסת ועובר רק לגירסת אונליין. הם הסוו את זה בטענה של דאגה לסביבה, אני טוען שזה בגלל בעיות של מכירה ועודף מוצרים באותה נישה וממש בימים האחרונים גם SURFLINE סגרו את הוצאת מגזין WATER מגזין קטן ואנונימי יחסית שקנו ב 2007 בטענה שעולם הדפוס כבר לא מייצר את החוויה שהם מצפים לה.

למול זה אפשר לראות פריחה של אתרי רבים אחד מהאתרים האחרונים שראיתי היה www.sk8site.com של סקייטרי העל
פול רודריגז, טרי קנדי וג'רמי רוג'רס. זו דוגמא מצוינת לאתר תוכן טוב שמכיל בעיקר קטעי וידיאו של החבר'ה. עכשיו אני מדבר על פול רודריגז שבכל סשן הכי קצר שלו יכול להוציא קטע וידיאו שאחרים עובדים עליו חודשים.
טרי קנדי שיש לו סטייל מעולה ותרגילים חולניים כמו דאבל פליפ לבורדסלייד על רייל בירידה. וג'רמי רוג'רס שעושה מעקים בסוויץ' כמו שאחרים חולמים לעשות ברגיל.

האם הסקייטרים הופכים להיות המו"ל? האם מגזיני הנישה מתחילים לרדת (מחקרים מראים שלא, העובדות בשטח שונות), האם כולם נמצאים באפילה ומחפשים את הכסף? כל התשובות נכונות, אנחנו נצטרך לראות לאן השוק הזה מתפתח...

אין תגובות: