יום שלישי, 19 בינואר 2010

GOTCHA משיקים

ביום ראשון הייתי באירוע ההשקה של אופנת GOTCHA בישראל.

מותגי הגלישה הותיקים עושים קאמבק. התופעה התחילה כבר לפני 5 שנים עם איירוולק ו OP וממשיכה עם כל מיני מותגים מוכרים יותר ופחות. תופעה טובה? אני חושב שכן אין שום דבר רע בלחזור למותג שייצג את הגלישה לפני עידן "הגולשים" שיוצאים למסעות עיסקיים עם חליפת שלושה חלקים. רע? אולי, בסופו של יום חלק מקאמבקים לא מצליחים והמותג פשוט הופך להיות משהו לא ברור כמו שקרה לאיירוולק. דרך אגב לדעתי דווקא עם OP וולמארט קלעה בול, לקחה מותג גלישה והפכה אותו למותג ים ולייפסטייל לצעירים, לא הרדקור, לא גלישה ולא כלום. הם הבינו שעדיף לשדר את האמת מאשר להתחיל לשחק אותה מגניבים ולנסות לרכוב על הגלישה כמו שמותגים אחרים לא מתביישים לעשות ללא קשר לענף.

את ייצוג GOTCHA באירופה לקח שמעון דויב, איש שיש להעריך מאד על תרומתו לענף ובכלל. הוא היה אלוף ישראל, הקים את ארגון הגלישה, היה אחראי על משלחות הנבחרת לחו"ל, הקים את גזוז ועוד ועוד...
שמעון לקח הימור לא פשוט כאשר הוא לקח לקדם את המותג בחו"ל אבל No balls no glory, שמעון למעשה הפך להיות שחקן באופנת הגלישה העולמית, צעד (אם אני לא טועה) שאף ישראלי לא עשה לפניו אם הוא יצליח ואני מאמין שהוא יצליח הוא יוכל לסמן הישג נדיר שבו יש נציג אופנת גלישה בינלאומית שממוקם בישראל זה משהו שחשוב להעריך.

מנהל השיווק של GOTCHA באירופה הוא לא אחר מארתור רשקובן ידידי היקר וחבר מערכת אדרנלין. אולם הוא לא המשווק בישראל ולכן אם היה למישהו חשש או ספק הוא יכול להירגע. לדעתי אין מישהו שמתאים לתפקיד יותר ממנו, הוא גולש מכור, מבין במותגי גלישה ויודע למכור כמו שרק מי שהשם משפחה שלו רשקובן יודע. אני כמובן מאחל לו רק את הטוב ביותר.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

חבל שהם לא לוקחים תחת חסותם גולשים בספינסור אמיתי, כמו שנהוג בחול

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

אין לי מושג למה אתה מתכוון בדיוק, אבל אני משער שזו רק ההתחלה גם את קוויקסילבר לא בנו ביום אחד.

אנונימי אמר/ה...

נק' נוספת זה שהיום זה זמנים אחרים לגמרי.בזמנים "ההם" המותג נבנה דרך הגולשים וחברות הגלישה פיתחו את עצמן (בשנות ה-60)בזכות הגולשים וסגנון הלבוש והחיים שהגרעין הקשה של הגולשים הביאו מתוכם.בהמשך השנים זה התפתח וחברות נתנו חסויות כדי לפרסם את עצמן דרך הגולשים המובילים כנציגים בלעדיים של המותג.היום כללי המשחק השתנו,אופנת הגלישה כבשה את המיינסטרים,ולחברות עדיף להלביש סלב מפורסם שלא קשור לתחום,מאשר גולש מצויין שלא הרבה מכירים.זה עצוב אבל זה המצב וזה נהיה בעייתי יותר ויותר לספורטאים מוכשרים להמשיך ולעסוק בענף והפער בין ההצלחה של התעשייה למס' הספורטאים רק נהיה גדול יותר.

עידו דר אל אמר/ה...

אנונימי יקר
עוד לפני שגוצה השיקו את הליין בארץ שמעון דוייב וארתור רשקובן נתנו לי עזרה וחסות להגיע להוואי לאליפות העולם לחירשים למרות גילי המופלג,והאמונה שלהם דחפה אותי לתת את המיטב שהתבטא במקום 5בשתי קטגוריות ואם זה אינו מתן חסות אמיתי שבא ממקום של גולשים מהלב אז אולי תסתכל על טומאי ואורן וייס ועוד גולשים חופשים אחרים כמו עידו מינסקר שאינם מתחרים באופן סדיר או בכלל אך מייצגים את רוח הגלישה ההרדקור.אני בטוח שבעלי הזיכיון הישראלי ימשיכו ברוח הדברים שציינתי.

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

לאנונימי מספר 2 (לא הראשון).
העלית נקודה יפה ונכונה, יש רצון לחברות למתג את עצמן עם סלבריטאים לא בטוח שעל חשבון מלא של ספורטאים אבל בוודאי שזו מגמה ברורה. דוגמא טובה לכך זה הארלי ובר רפאלי. עם זאת אין ספק שחברה כמו הארלי עדיין נאמנה מאד לקור של הגלישה.

לחברות הגלישה יש משימה מאד קשה בימים אלו של גלובליזציה. מצד אחד הם רוצים לפנות לכמה שיותר קהל ולהרוויח כסף, מצד שני הם רוצים להישאר נאמנים למקור ולא מסחריים מידי.זה משחק מאד עדין יש כאלו שמצליחים יותר ויש כאלו שמצליחים פחות אבל בסופו של יום לכולם חשוב גם כמה כסף יש בקופה.

דרך אגב אני חושב שבישראל המצב דומה גם אם מדובר בסכומים קטנים מאד.