יום חמישי, 7 בינואר 2010

לגלוש עם קרדיטים...

לפעמים אני מופתע על כמה אנשים יכולים להיות מלאים בעצמם. זאת אומרת אין לי שום דבר נגד אגו, אין לי שום דבר על אנשים שעושים דברים ולוקחים עליהם קרדיט. זה טוב, זה לגיטימי וזה אחד מהדברים שנותנים מוטיבציה לאנשים. אם זאת אני חושב שלפני שמישהו מתחיל להתפאר מעצמו הוא צריך לשאול איזה קבלות יש לו להציג והאם באופן אובייקטיבי הן שוות משהו. או במילים אחרים מה הם באמת שווים. וגם אם הוא רוצה להתפאר במעשיו שייקח את זה בקלות, באלגנטיות, אף אחד לא אוהב "ספאמרים".

אני זוכר שעשיתי את חברת ZION היו סקייטירים אמנם לא רעים שאמרו לי שהם יתנו לי להשתמש בשם שלהם, כאילו שהשם שלהם יגרום ל 1000 קרשים לקפוץ מהארגז ולהגיע לילדים. אחרים לקחו קרדיטים על מצב הגלישה בישראל, אחרים לקחו קרדיטים על חינוך דורות של סקייטרים ואחרים לקחו קרדיטים על עוד כל מיני ביצועים מפוקפקים. המילה השגורה היא אני ואני ואני. לצערי כל זמן שאני באדרנלין נתקלתי בסיפורים כאלו, זה אחד מהדברים שהכי מעציבים אותי כי כביכול אנשים מאשימים אותנו בזה שאנחנו לא רואים כמה הם נהדרים, האמת היא שאנחנו תמיד בעד לפרגן. אבל יש זמן ומקום לכל אחד.

האמת היא שאין לי בעיה עם אנשים שחושבים שהם הדבר הכי טוב שקרה לעולם, אין לי בעיה שהם מאמינים לזה. אבל למה, למה מגיע לי כל פעם שלשמוע מחדש את ערימות האגו האלה מדברות אליי. אפשר ואפילו רצוי לספורטאי לבקש הכרה לדחוף את עצמו בצורה עדינה אבל הדרך היא הכל במקרים האלו וצריכים תמיד לאזן. כל אלו שבאים בדרישות, פניות שחצניות, תחנונים ובכיות עושים לדעתי טעות גדולה.

אני מציע למי שלא מבין את הפואנטה ללכת למקורות:
משלי כז2: "יהללך זר ולא פיך, נכרי ואל שפתיך"
כלומר, אסור לאדם לשבח ולפאר את עצמו, אלא עליו לפעול ולהביא תוצאות שיתפרסמו עד כדי כך, שהזרים והנכרים יהללו אותו מיוזמתם.
ולעוד מידע מעניין על פסוק זה:
http://tora.us.fm/tnk1/ktuv/mjly/mj-27-02.html

נא לא לדאוג אני לא מתחזק ולא נהפך דתי, אבל אין מה להגיד יש דברים חכמים בתנ"ך, חכמים מאד.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני בדילמה מצד אחד אתה צודק ומצד שני יש אנשים שאין להם במה והם נאבקים שנים להגיע למעמד הראוי אבל ספונסרים שמשלמים על חשיפה מפרסמים בקלות ילדים שעוד לא עשו כלום בסופו של דבר אנשים אלה יפנו לבלוגים משלהם יגידו את מה שבליבם ובראשם ולמעשה מהרבה בחינות המאבק הזה הוא הסוף כי הספונסרים מקימים אתרי תוכן שירוקנו את אדרנלין ואחרים והספורט אקסטרים יהפוך לעוד מוצר מדף באריזה יפה

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

היי
תודה על התגובה.

לדעתי זה מצוין שספורטאים יבנו לעצמם בלוגים, סרטים עצמאיים ועוד... יש לא מעט ספורטאים שתחילו כך אחד מהם הוא פי ג'יי לאד שעשה סרטי עצמאי מעולה והפך להיות מקצוען.

התופעה של חברות גלישה המקימות גופי מדיה היא ידועה, אתה יכול לקרוא את הראיון של עם אוון סלייטר מנהל תחום המדיה הדיגיטלית בהארלי גם וולקום ובילאבונג מייצרות מדיה איכותית ובכמויות.

זה לא יפגע במדיות המקצועיות כגון אדרנלין אלא רק יוסיף להם, אשמח אם יהיו באתר סיפורים וכתבות של ספורטאים ואם הם יכתבו בלוג באתר.

ספורט האקסטרים הוא כבר מזמן אריזה יפה, אין קשר בין הסקייטבורד שאני גדלתי עליו למה שקורה היום. חוץ מזה שזה עדיין קרש עם 4 גלגלים.

הכוונה שלי לא הייתה שספורטאים לא יעשו דברים, ההיפך שיעשו דברים אבל שישארו צנועים ורגועים. אין עורך מגזין, אתר או כל דבר אחר שלא ירצה לספר על ספורטאי מעולה. השאלה היא רק מתי איך ואיפה ואת זה מי שעושה את העבודה צריך להחליט.

תודה

mor אמר/ה...

good point...
it was nice to read it

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

היי
תודה לך
אני מעריך את זה

אנונימי אמר/ה...

אין ספק שאתם באדרנלין עושים הרבה לעידוד ותמיכה בספורטאים ואני גם מעדיף שהרבה אנשים יצאו מהסרט ולא יעופו על עצמם.אבל יש כאן גורם משפיע על ההתנהלות שלנו,אנחנו חיים בארץ ולא בחו"ל.המציאות שלנו היא אחרת לחלוטין.השוק כאן מאוד קטן,כוחני,אגרסיבי וצפוף.כדי להצליח ואפילו רק לשרוד נדרש מאבק יויומי עיקש.בשביל לקבל תמיכה כספורטאי אתה חייב להאבק על ההכרה הזאת בכל דרך ולפעמים זה גם בדרך כוחנית,אגרסיבית ועקשנית.יש תחרות גדולה על מרחב מצומצם של עשייה,פרנסה וחשיפה ולכן אם מישהו יתנהל רק בקודים שציינת(צניעות ורוגע)הוא יעלם מהר מאוד ולא ישרוד בתחום.

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

היי
תודה על התגובה
יש אמת גדולה בדבריך ולכן אני לא אומר לא לעשות, ההיפך אני אומר לעשות אבל לתת למעשים לדבר.

לגבי האגרסיביות וכו' אתה גם צודק וגם שם מילת המפתח היא איזון. ֿאני יכול להגיד לך בוודאות שכל מיני נודניקים שקיבלו חסות ולא עשו את העבודה עפו בהזדמנות הראשונה. גם נותני החסות מעדיפים לעבוד עם בני אדם, לא משנה כמה אתה טוב ולא חסרות דוגמאות.

לכן אתה בהחלט צודק ועדיין צריכים לדעת מתי לשים ברקס. דרך אגב אין לבלבל צניעות ונינוחות עם אדישות, אם מישהו ישקיע בסרט קטלני, יביא תוצאות בתחרויות, יריץ בלוג טוב הוא יכול להמון אנשים ובטח שגם המדיה ולא רק אנחנו באדרנלין נשים לב אליו. אני בטח לא בעד המקרה השני של מישהו שרק מחכה שידחפו אותו ולא עושה כלום לקדם את עצמו.

כמובן כל הכתוב בפוסט זה לא אמור להרתיע אנשים מלשלוח לנו תמונות וחומר, ההיפך נשמח לקבל.

תודה על התגובה
ליאור

Unknown אמר/ה...

זה נכון בכל תחום.
אהבתי, צודק