יום שבת, 3 בינואר 2009

המשבר הכלכלי גורם לסקייטרים לחייך

זה מדהים עד כמה שדברים לכאורה לא קשורים הופכים להיות קשורים, ממש כמו בתורת הכאוס שבה משק כנפיים של פרפר יכול לגרום לסערה בצד השני של העולם.

חלק מהתפתחות של הסקייטבורד המודרני היה המעבר של סקייטרים מהרחוב והירידות לבריכות הריקות ה- pools. המעבר הזה נוצר מכך שהיו הרבה בריכות ריקות בקליפורניה עקב הבצורת שהייתה באותן שנים. כלומר הבצורת עזרה לפתח ענף ספורט שמעשיר חיים על מיליוני אנשים בעולם, די מעניין. עכשיו המשבר הכלכלי גורם בדיוק לאותה תופעה שכן יש היום אלפי בתים עם בריכות לצידם נטושים בארה"ב בגלל משבר הנדל"ן החמור, ויש אלפי סקייטרים נחושים שנוסעים עם משאית הכוללת משאבות מים ומטאטאים המוכנים לריקון הבריכות ונתינת סשן חלומי כמו בימים הטובים.

בשביל לזהות איזה בתים מרוקנים הסקייטרים פיתחו שיטה שבה הם פשוט נכנסים לאתרי נדל"ן כמו realquest.com ומגלים איזה בית מוצא למכירה, ככה הם עוברים בית בית ונותנים סשנים לתוך הלילה. האמת שדווקא הסקייטרים עושים טובה לעיריות שלא ממש מודות בזה שכן אותן בריכות נטושות ומלאות במים מביאות לא מעט יצורים דוחים כמו חולדות, רקאונים וכל מיני צרות אחרות. העובדה שהסקייטרים מרוקנים את הבריכות ונוסעים שם רק מרחיק את היצורים האלו חזרה ליערות.

זה היה שיעור קצר באיך האקלוגיה משפיעה על הסקייטבורד ואיך הסקייטבורד משפיע על אקולוגיה אורבנית.

הסקייטרים כמובן מרוצים מאד שכן המרדף אחרי הפולים הפך להיות קל יותר ויש יותר ויותר פולים זמינות לחרישה, איזה כיף. בוני הבריכות מרוצים קצת פחות כי המשבר גרם לכך שפחות בתים נבנים....

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הסקייטרים האמריקאים תמיד היו יצירתיים, השאלה היא האם השעמום הוא הגורם לכך? האם עצם הקיום חסר המשמעות? תוהה אני באם סקייטבורד הוא ענף עם תפיסה נעלה יותר של היקום או שמא זו חברה של חבורת נכים מנטאלית אשר מחפשת ריגוש רגעיף אין אני יודע את התשובה לכך.
אנא נא לי ליאור חברי היקר, מה אעשה איך אגיע לתשובה,אולי לגילי הלוויתן יש התשובה,אם כך אתגלגל אליו על גלגשתי ואחפש את התשובה
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

אנונימי אמר/ה...

ארתור היקר
לטף לגילי את הבטן 3 פעמים ותזכה גם לתשובה וגם למזל טוב- זה בדוק!