יום שבת, 25 ביוני 2011

הסקייטרים תוקפים שנית

הסיפור החם בשבוע האחרון הוא התקוממות הסקייטרים נגד חנות ENDLESS ROLL חנות רולרים שגם ייבאה ציוד סקייטבורד. אי אפשר שלא להתפעל מהשימוש שעשו הסקייטרים בפייסבוק על מנת להתאגד מה שעבד טוב בתחריר יכול לעבוד טוב גם בגלית.

הסיפור בכל מקרה למי שלא מכיר הוא שהחנות כנראה (יש ציין שלי אין הוכחות לכך ולכן אני לא מתייחס לגופו של עניין אלא רק למה שאמרו לי, יש לקחת דברים אלו בערבון מוגבל) מכרה קרשים במחירים שוברי שוק במטרה למכור יותר אבל תוך כדי זה גרמה נזק גדול לחברות ויבואנים מקומיים כמו ZION ו גילי שכן רוצים לנסות ולהרוויח קצת מהעבודה שלהם. בכל מקרה בכל מדינה ושוק יש התנגדות לשוברי מחירים ושוק, הממונה על הגבלים העיסקיים עוסק בזה, במקרה של שוק הסקייטבורד שלקרוא לו זניח יהיה מחמאה היה צורך בהתאגדות של אלו שבאמת רוצים לקדם את הענף וזה אומר הסקייטרים עצמם.

אבל איך הגענו למצב שהם מוכרים כל כך הרבה? טוב זה סיפור ידוע שקשור באופי הישראלי שרואה רק את היום ולא את מחר. בתעשיית האקסטרים זה עוד יותר מוכר כמעט כל מי שפגשתי חיי תחת אותה הנחה והמשפט הידוע ביותר הוא: "ומה לי יוצא מזה??". שמעתי יבואני ביגוד גדולים אומרים את זה, שמעתי יבואני ציוד קטנים אומרים את זה, שמעתי סקייטרים מבוגרים אומרים את זה, שמעתי סקייטרים צעירים אומרים את זה. "מה לי יוצא מזה??". ככה גם חנויות ותיקות, גם סקייטרים וגם אנשים אחרים התפתו לחסוך עוד 50 ש"ח בשביל קרש סקייטבורד במחיר של להרוס את הענף. העיקר שייצא להם מזה משהו, הנה הם הרוויחו עוד 50 ש"ח אבל מי שבאמת הגדיל את הכמות המחליקים נשאר חנוק בלי מזומנים לקידום הענף שגם ככה נראה כמו הצרות של אסד.

אבל מה שהכי מפתיע אותי זה התגובות המטומטמות של המחליקים. "לא קונים מרולרים" כאילו שרולרים זה שם גנאי יותר גרוע מכל דבר שיש. לקנות מרולרים זה יותר גרוע מלתרום כסף לחמאס ולעשות עסקים עם האיראנים. מה הקשר בין מישהו ששובר שוק למישהו שהוא רולר? יש רולרים שהם טובים באדם ויש סקייטרים שלא שווים יריקה. דרך אגב היו הרבה שוברי שוק לפניהם ואחד מהאנשים המגעילים והשקרנים בתעשייה הזאת הוא סקייטר, אז מה עלה קצפם של הסקייטרים בזה שרולר מוכר קרשים? יש גולשים שמוכרים קרשים אז זה בסדר לקנות מגולש?, יש כאלו שלא נוסעים על סקייטבורד ולא נסעו מעולם וקונים מהם קרשים אז זה בסדר? בקיצור תתקפו לגופו של עניין ולא לגופו של אדם לפחות תשמעו קצת יותר אינטליגנטיים. ובלי קשר לזה, כל מי ששובר שוק הוא בנאדם מגעיל וחסר שכל כאמור במקרים מסוימים זה פלילי אבל בשוק כמו הסקייטבורד לפעמים לוקחים את החוק לידיים, טוב שכך.

10 תגובות:

Natan Lakonishok אמר/ה...

well written
keep updating your blog
more often

גדי אמר/ה...

לגופו של עניין ולא לגופו של אדם....

כל כך נכון.

אנונימי אמר/ה...

ממש לא מסכים
א)לא מדובר ב 50 ש''ח.מחיר הקרש הוא ב 100 ש''ח פחות.ב)כנ''ל לגבי נעליים ביגוד צירים לאגרים וכיוצא בזאת,הגעת למאות שקלים.
ג והכי חשוב(לי) ) אנחנו הצפוניים.אין לנו חנויות סקייט בצפון,האם החנויות שאתה מדבר עליהם ישלמו לי על כרטיס רכבת או דלק באוטו ?
לכתוב 50 ש''ח בשביל ללבות את ההתקוממות זה נחמד בשביל כתבה לבני 12.

ועכשיו ברצינות:מה הקשר בין לתמוך בענף הסקטבורד לבין להוזיל במחיר
.אם החנויות לוקחות 100 ש'ח יותר על קרש..בכיף.כמו שזה נראה יש מספיק חברה שייקנו ממכם גם בלי השטיפת מח שהומרו העביר לכם בסרטון של יום הסקייט. זה הבעיה במדינה הזאת: מצד אחד יפי נפש מארגנים מחאה נגד תיאום מחירים בקוטג' , מצד שני מארגנים מחאה נגד הוזלת מחירים של חנות מסוימת .
חנויות / חברות סקייט: אף אחד לא פתח חנות סקייט ע''מ להתנקם בכם תפסיקו להתבכיין ותורידו את המחירים!
שם המשחק הוא תחרות,נקודה.

יש המון דרכים לתמוך בענף,לאו דווקא במחירים גבוהים יותר.

נ.ב אין לי שום קשר לאנדלס רול

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

אנונימי שלום,
מצטער על התגובה המאוחרת.

מה שאתה אומר הוא לא נכון. מחירי הסקייטבורד לא מופקעים ועומדים מול מחירים של קרשים בחו"ל ובטח שבאירופה שם הם יקרים בהרבה.

הסיבה שאתה משלם על קרש של חברה יותר קשורה בעובדה שאם אתה רוצה לקבל חסות, שיהיו תחרויות, שיהיו סרטים ועוד... החברה צריכה להרוויח שתוכל להחזיר חזרה. אנשים כמו גילי וגדי עושים את זה גם בלי להרוויח יותר מידי, תאמין לי אני יודע כי הקמתי את ZION, אבל אף אחד לא ימכור במחירי עלות ועוד יחזיק טים ודמואים על הגב שלו.

הסיבה שאתה משלם יותר היא כי הכל חוזר חזרה כמו מיסים (שאמורים להגיע אלייך ולא לחרדים שלא עובדים אבל זה סיפור אחר).

מחאת הקוטג' הייתה נכונה לאנשים שגבו עוד כסף למרות שהם ריווחים בשביל להרוויח יותר. כאן המקרה הוא שאלו שרוצים לקדם את הענף צריכים להיאבק מול מעאכרים שלא רואים את טובת הענף מולם ושלא תורמים חזרה.

דרך אגב הרבה חברות וחנויות גדולות בתחום לא תורמות מספיק לענפי ספורט האקסטרים הדבר הזה תקף לכל אלו גם.

בישראל (וגם בעולם) סקייטבורד לא נתמך על ידי המדינה ולכן על העסקים להרוויח על מנת לעשות פעילויות שמחזירות חזרה לענף. תקרא לזה מס, תקרא לזה אמונה במותג, עדיף לך ללכת עם אלו שמחזירים מאשר אלו שלא.

להוציא עוד 100 ש"ח זה 4 שעות עבודה בשכר מינימום זה לא כל כך נורא, תאמין לי גם אני קניתי ציוד בחיים שלי.

אנונימי אמר/ה...

ליאור יקירי עד היום ההתרשמות ממך הייתה של בן אדם רציני ולא ילד מושפע,היום לאחר שאתה מודע שאלו שמועות ואין לך בסיס ואתה בכל זאת רושם את מה שרשמת מבלי לבדוק את דעתם של כולם נראה שאתה מושפע מהזרם בדיוק כמו כל הילדים שמספרים להם סיפורים של "ייפי נפש"

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

דבר ראשון לפי דברייך אני לא יקירך. לגבי הרצינות או לא רצינות שלי אני לא בטוח שאתה זה שתשפוט אותי.

לגופו של עניין כאשר אני לא רואה את הדברים מולי אני מסייג אותם, כמו שעשיתי. אני לא תחקירן ולא עובד בחדשות. זה לא אומר שהם לא נכונים או כן נכונים. לכן התייחסתי לנושא ולא לאדם או חברה ספציפית. כמו כן ציינתי שהיו ויהיו חברות שינקטו באסטרטגיה דומה, חלקם דרך אגב סקייטרים מושבעים.

לגבי אם אני ילד או לא ילד ואם הושפעתי על ידי יפי נפש. בוא נגיד שאנשים שדיברו איתי הם לא ילדים ולא יפי נפש אלא אנשים שחיים את הענף הרבה זמן. כמו כן מספיק לראות את ההתארגנות בפייסבוק להבין שמשהו כן קרה. אבל כאמור לא האשמתי ולא שפטתי אף אחד הצבעתי על בעיה שקיימת בענף. ילד או לא ילד, רציני או לא רציני זה לא משהו שאני המצאתי.

תהיה בריא

אנונימי אמר/ה...

לגבי ההתארגנות בפייסבוק.
זה לא בדיוק התארגנות של אנשים שמבקשים להצטרף אליה
אלה התארגנות שפשוט מוסיפה את כל החברים שלה בפייסבוק ונותנת להם במה לדבר כמו מאין פורום או מקום שאפשר לדבר בו, שים לב רוב התגובות שם בכלל לא קשורות אלה סתם מקום לדבר בו כמו העיגול של הערסים שיושבים בלילה או כמו הספסל של הזקנות או כמו צ'אט שרוב החברים כבר פה, בנינו כמו שאולי הוסיפו אותך בלי שביקשתה כך גם הוסיפו עוד כמה מאות אני מאמין שיש כמה עשרות שם שחושבים כך כל השאר פשוט הוספו לשם בלי ידיעתם או רצונם. אבל אותם אלו שהוספו ללא רצונם כבר לא מחפשים לצאת מהקבוצה כי זה לא מעניין אותם או אולי הם רוצים לזרום עם הזרם. או פשוט מפחדים מה יגידו עליהם או מפחדים שינדו אותם, כבר יצא לי לדבר עם ילדים קטנים שהסבירו לי שאותו אבי לוזיה או גדי נאור מקניטים ילדים קטנים שקונים באנדלסרול ומפעילים עליהם לחץ חברתי בכדי שלא יכנסו, מעבר לכך ראיתי הורים שנכנסים לחנות וקונים נעליים ציוד לילדיהם כמו חתול בשק כי הילדים שולחים תהורים שלהם שמה לא יראו אותם נכנסים ואז ינדו אותם מהחברה בפארק. נו באמת אם יש תחרות אז יש תחרות אם משהו מפריע למישהו אז שימצא דרכים הולמות לפתור אותם כמו להפגש עם בעלי החנות ולבדוק איך אפשר לפתור את זה אבל לבוא ולספר סיפורי סבתא לילדים קטנים ולהפעיל עליהם לחץ חברתי זה דבר מלוכלך שבמילא לא עוזר הוא רק מוציא את הליכלוך של אותם האנשים החוצה ומראה עד כמה אותו גדי מסוגל לרדת נמוך,רוצה לשמוע עוד נתון? יותר מ50 אחוז מהחניות עצמן קונות שם אבל לא מודות בזה בציבור, אבל באותה קבוצה אותם החנויות נגד החנות, אז אני שואל את עצמי אם אתה כל כך נגד למה אתה תומך בחנות וקונה ממנה.?

Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

אנונימי יקר,
אני מצטער אבל אני לא מסכים איתך לעניין הפייסבוק. עם זאת אני כן מסכים איתך שיש מקום לדבר וליישר הדורים ושהיה לפנות לחנות ישירות (אם לא פנו).

לגבי זה שחנויות אחרות שקונות, לצערי זה לא מדד בכלל, בישראל גם החנויות (והרבה) ימכרו את העקרונות שלהם להרוויח עוד שקל או שניים.

בכל מקרה אני משער שאפשר לפתור את הדברים שנאמרו או נעשו. צריכים לזכור זה סה"כ סקייטבורד אמור להיות כיף פשוט, זה לא שמישהו יעשה את אקזיט חייו מזה, קצת חומר למחשבה...

ColorShay אמר/ה...

.
בהזדמנות זו אשמח אם תכנס לבלוג החדש שפתחתי ותגיד לי מה דעתך - תודה רבה ויום מקסים!
http://facebok-m.blogspot.com/

אנונימי אמר/ה...

גרם לי להתגעגע לימי הסקייטבורד העליזים...
נראה לי שהדור היום טכנולוגי מידי מכדי שזה יהפוך להיות להיט

היום הרכבים והאופניים החשמליות השתלטו על המרחב ,
חלקי חילוף לרכב