יום רביעי, 9 במרץ 2011

למה סלייטר ממשיך

סלייטר ניצח אתמול את התחרות ה-46 שלו בסבב. זה אחרי שהשלים שנה שעברה תואר אלוף עולם 10, הפך להיות הגולש הכי צעיר והכי מבוגר להיות אלוף עולם ועוד אינספור תארים שמיותר לציין כאן.

היו שיגידו שאחרי 10 תארים זה הזמן לפרוש, אני אחד מאלו. הסיבה היא אגואיסטית לחלוטין הייתי רוצה שיהיה מתח בסבב העולמי, לראות קצת פרצופים חדשים ולקבל קצת יותר אדרנלין מהסבב שנעשה כבר משמים. הדבר היחיד שהיה מרגש שנה שעברה ולא בצורה טובה זה מותו של אנדי איירונס, אולי אחת מהדמויות היחידות בעולם הגלישה שלא היו "חלביות. עולם שהפך מעולם אנרכיסיטי לעולם של ספורטאים ששואפים לשלמות ורוצים אולימפיאדה.

השאלה היותר מעניינת היא למה האיש שכבר עשה הכל ממשיך להתחרות יש כאן כמה תשובות אפשריות אולי כולן נכונות:
פחד לא להיות רלוונטי, כי הוא יכול, כי הוא אוהב להתחרות אבל נראה לי בעיקר שהסיבה היא כלכלית. למרות שקלי סלייטר הוא אייקון ספורט עולמי כבר הוכחתי בעבר שהכסף שהוא מרוויח לא ממש מתקרב לאנשים ברמתו בענפי ספורט עולמיים אחרים. לצורך העניין לפני כשלוש שנים הוא עבר את רף המיליון דולר בהכנסות מתחרויות, זה היה ביג דיל. זה סכום שבענפים כמו טניס או גולף מגחכים עליו, לצורך העניין שחר פאר כבר עברה אותו והיא לא מתחרה 20 שנה ובקושי מגיעה לטופ 10 בטניס נשים.

יש האומרים ואני מעולם לא ראיתי את זה בפועל כי סלייטר הוא גם בעל אחוזים בקוויקסילבר, דבר שמסביר את הישארותו בסבב התחרויות שכן כל תואר שהוא מנצח החברה בו הוא שותף נהנית וכמובן שיש גם בונוס. אני חלילה לא חושב שסלייטר הוא רודף בצע, עם כבר ההיפך, אנשים שהם חצי מהכישרון שלו מסחרו את עצמם לדעת, אני רק אומר שהאיש שעשה הכל בעולם הגלישה צריך גם לחשוב על היום שאחרי הגלישה ובטח שלחץ של נותן החסות משאיר אותו במרוץ לתואר ה 11....

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

ראיתי את התחרות האחרונה והוא פשוט גלש שם הכי טוב. לא יאומן אבל הוא ממשיך להשתפר...אבל לדעתי הוא צריך לפרוש. די, מספיק, כמה אפשר? תן גם לאחרים את הבמה.
יאללה טאג'
עדי זומר

Unknown אמר/ה...

You are right. Slater does have equity in Quiksilver. "In March 2010, the Company’s stockholders approved a grant of 3 million shares of restricted stock, outside of the Company’s existing plans, to a Company sponsored athlete, Kelly Slater" (this is from their 10-k report, as a public company they have to file this)

yaron אמר/ה...

כפי שאמרת היום שאחרי,ואכן הבעיה היא היום שאחרי,בזמן שבני גילו רכשו השכלה וגיבשו קריירה,קלי טייל וגלש בעולם,השאלה במה הוא יעסוק וכנראה המקס" זה מאמן או בעל חנות גלישה.כפי שנאמר אצל הספורטאים העתיד נסתר על הגלוי. ומעבר לכך אם הוא נהנה אז שימשיך אני בכל מקרה בעדו. כל היתר לא מצליחים להתקרב אליו.