יום שישי, 19 בפברואר 2010

מאחורי המספרים של האקסטרים

אני שומע הרבה על ההתקדמות של הספורט האקסטרים, על הכספים שמגיעים ועל זה שרק בישראל שום דבר לא מתקדם. האמת זה נכון בישראל באמת כלום לא קורה, אבל לספורטאים בחו"ל המצב לא הרבה יותר טוב, מי שחושב שיש שם כל כך הרבה כסף הוא טועה, אני גם אעיז ואגיד שמי שחושב שבחו"ל הספורטאי האקסטרים מתוגמלים כמו שמגיע להם או שהם בקצה הפירמידה של מקבלי השכר בארה"ב מבחינת ספורט טועה מאד. אשמח להנחית את כולם לאדמה, ספורט האקסטרים הוא קטנטנן בכל מונחי הספורט הקיימים ולכן אם מישהו רוצה באמת לעשות כסף כספורטאי שיילך לפוטבול אמריקאי...

אבל וזה אבל מאד גדול, ענף ביגוד הגלישה מגלגל ביליונים, מה לא בסדר בתמונה הזאת? עוד מעט תבינו...

הנה כמה דוגמאות:
כמה מרוויח שחקן פוטבול מוביל בארה"ב ? ובכן אלברט הינסוורת' 145 קילו של שרירים בגיל 27 קיבל חוזה של 100 מיליון דולר ל 7 שנים, קצת פחות מ 15 מיליון דולר לשנה. זה אומנם חוזה שיא גם במונחי פוטבול אבל תחשבו שיש עוד הרבה שמרוויחים לא מעט מהיותם ספורטאים מובילים. בענפים אחרים. דרך אגב זה חוזה מהקבוצה בלי קשר לפרסומות, זה יכול להיות הרבה יותר.

כמה הרוויח קלי סלייטר הגולש הגדול עלי אדמות ב 2008? ובכן המספרים מדברים על 3 מיליון דולר כלומר חמישית משחקן פוטבול מוביל, ראיין שקלר עם כל הפרויקטים שהוא עושה (תוכניות טלוויזיה, פרסומות וכו') הגיע ל 5 מיליון דולר. דייב מירה האיש ששינה את עולם ה BMX, שבר כל עצם בגוף כמה פעמים מקבל בכל שנה סה"כ 1 מיליון דולר...
דרך אגב כל מי שהזכרתי מוכר יותר בעולם (מחוץ לארה"ב) מאדון היינסוורת' היקר.

סימני השאלה שלי הם איך חברה בורסאית, גלובלית, עם 2000 חנויות עולמיות שמגלגלת 2 ביליון דולר משלמת כל כך מעט לספורטאי המוביל שלה או יותר נכון לספורטאי המוביל של ענף כולו? מצד שני היה להם 90 מיליון דולר לבזבז על רוסיניול...
נראה שכשזה מגיע ללבזבז כסף על כל מיני רכישות ורעיונות מוזרים איך להגיע "לקהל הרחב" פתאום יש כסף.

המסקנה היא פשוטה עולם האקסטרים הצעיר פשוט מאד מנוצל על ידי ענקי מסחר מכל הסוגים, כולם עושים כסף חוץ מהספורטאים, ב NBA השחקנים עשו שביתה וגם ב NFL מי יציל את הגולשים והמחליקים?

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

במקרה הזה ליאור ידידי היקר טעית קצת במספרים, רוסיניול לא נקנתה ב90 מיליון דולר אלא ב 400 מיליון יורו, שנתיים לאחר מכן נמכרה ב40 מיליון יורו, אז כן הרעיון שלך הוא ברור אבל הוא לא חדש,זה מאבק שהגולשים המקצוענים כבר שנים מול החברות שלהן אבל עומק הסיבוך פה מטורף, לדומגא איך יכול היום נציג הגולשים המקצוענים, מר מיק פאנינג לדרוש מריפ קארל(שהיא נותן החסות העיקרי שלו) להעלות את דמי הפרס לתחרות שריפ קארל ממנת בסבב? חומר למחשבה

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Lior zelering- ליאור צלרינג אמר/ה...

אנונימי יקר
יכול להיות שטעיתי בסכום אני זוכר שראיתי את המספר הזה באיזה דו"ח שלהם. בכל מקרה זה לא כל כך מסובך, בארה"ב יש לך איגודים חזקים מאד בכל נושא וכמו שאמרתי השביתות של שחקני הכדורסל והפוטבול עשו את שלהם.

אין דבר שלא יותר מפריע מהניצול של הספורטאים לכל מיני גימיקים, לפני שנתיים ג'ייק בראון התפרק על רמפה מגובה 20 מטר ורק אז גילו שבכלל לא ביטחו אותו. רוצה לשמוע משהו יותר הזוי? ראיין שקלר ביטח את המחליקים בתחרות של מאלוף ולא מארגני התחרות כי זה היה להם "יקר".

רוצה לשמוע משהו יותר הזוי לדעתי כל יועץ משפטי או עיסקי של קוויקסילבר מרוויח הרבה יותר מקלי סלייטר ואני לא מדבר על המנכ"לים.

אני לא בקטע שכל מיני ספורטאים יהפכו לסופרסטארים כי זה כבר קורה, אבל החוסר צדק פה הוא מדהים, אז אם למיק פאנינג איכפת מהדורות שיבואו אחריו הוא יגיד מה שיש להגיד הרי הוא אמור להיות איש אקסטרים לא?