יום ראשון, 8 ביוני 2008

צרות בגן עדן של ASR

ASR היא תערוכת תעשיית האקסטרים הגדולה בעולם. היא מתקיימת פעמיים בשנה בארה"ב.
התערוכה מושכת את מיטב חברות האקסטרים למתחם ענק אחד שם הן יכולות להראות את הסחורות, להיפגש עם היבואנים שלהם בכל מדינה ולעשות הרבה דאווינים אחד על השני. אני זוכר שחברי הטוב דילן בייקר מאולי פופ היה מספר לי את הסכומים האסטרונומיים שלקחו שם על דוכן (נדמה לי ש 10000 דולר לדוכן קטן).

בכל מקרה נראה כי ההאטה בשוק העולמי יחד עם העובדה ששוק האקסטרים נעשה רווי, דוחה ומגעיל גרם לשלוש חברות נעליים גדולות להדיר את רגליהן מהכנס השנה. בעוד מארגני הכנס טוענים שזה בגלל המצב הפיננסי של החברות (פיטורים, ההאטה במכירות ועוד...) חברות הנעליים (סירקה, פודיום (אתניס) וסול טכנולוגי (ES) ) בכלל טוענות שכבר נמאס להן מהסיפור שחוזר על עצמו כל שנה ושהן מעדיפות להביא את הנציגים שלהם למשרדים המטופחים שלהם שם הם יפנקו אותם כראוי.

האמת כמו תמיד נמצאת באמצע, מצד אחד אין בכלל ספק שה ASR הפכה לתערוכה טרחנית, מעיקה וענקית שמזמן שכחה את מה שהיא אמורה לעשות. האווירה שם היא SELL SELL SELL, אותו מהפך שהפך את את תעשיית האקסטרים מבועטת, לערימה של סוחרים מלוקקים שכל מה שאיכפת להם זה הבגדים המגניבים שלהם.

מצד שני אין ספק שהתחרות הגוברת בענף ודריסת הרגל שענקיות נעליים כגון אדידס ונייקי מחפשות בתחום האקסטרים דורשת מחברות ה CORE להיות חכמות יותר, מדויקות יותר ונאמנות יותר למקור. כנראה ש ASR לא מספק את הסחורה, כי לא נראה לי שהכמה אלפי דולרים שצריכים להשקיע בדוכן שם מאד ישפיעו על חברות ההנעלה האלו שכנראה לא ממש צריכות את הכנס על מנת להגיע למפיצים.

אין תגובות: