יום שבת, 3 ביולי 2010

האם Vans יושיעו אותנו משיממון הסקייטבורד?

חברת VANS ערכה אתמול אירוע הקרנה של סרטם החדש שכלל את הטים האירופאי. האירוע התקיים בסנימטק בתל אביב והגיע אולם מלא של סקייטרים ועוד אנשים מעניינים אחרים. אין ספק שהכל היה מתוקתק מהכיבוד בהתחלה ועד להקרנה המשובחת. הסרט עצמו היה ערוך לדעתי למופת והרמה הייתה גבוהה מאד. שמעתי שאומרים שלא היה שם את התרגילים הטובים ביותר אבל אני חושב שלכמעט כל מחליק בטים היה סטייל נדיר ותרגילים קטלניים, אין מה להשוות את זה לסקייטרים הבינלאומיים, אנשים כמו כריס קול, האסלם או פול רודריגז הם אחדים בדור, אני אישית חושב שזה היה סרט עם רמת סקייטבורד גבוהה ורמת הפקה מצוינת.

אין ספק ש VANS הרימו את הכפפה ומול כל תעשייני הסקייטבורד (אם בכלל אפשר לקרוא להם ככה) הם אולי אלו שיציבו את האלטרנטיבה. להגיד שעולם הסקייטבורד נמצא בשיממון זו לא מילה נכונה כי האנשים בשטח כמו גילי, הסקייטרים עצמם ואפילו רד בול (שחזרו לתמונה עם המאני מאניה) עושים, אבל כל יבואני הסקייטבורדים/חולצות/נעליים ממלאים פיהם מים אני יכול להבין למה, המצב לא פשוט, אבל אני לא יכול להבין למה לא עושים דברים פשוטים ונחמדים זה לא עולה יותר מידי "אתניס" למשל עושים דמואים ותחרויות כל הזמן כל הכבוד להם. כל החברות הותיקות יותר שב2004 ישבו על הררי מזומנים מכל ילד שעשה "אולי" שכחו מה זה אהבה לסקייטבורד.


בכל מקרה לדעתי ההבדל בין סקייטרים אמריקאים לאירופאים כבר לא קיים ומספיק להזכיר אנשים כמו רון גליפברג, ג'ף ראולי, טום פני, לואיס פיוג ועוד הרבה להבין שהפער נעלם מזמן. על ברזיל אני בכלל לא מדבר הם מובילים את התעשייה הזאת היום.

שמחתי לראות בסרט את דני ווינרייט לדעתי אחד מהסקייטרים הטובים אי פעם וזה לא רק בגלל האולי העצום שלו (הוא עובר מכונית קארטינג כאשר הוא רק עומד והמכונית נוסעת מתחתיו) אלא בגלל שהוא באמת עושה דברים מטורפים גם בגילו המופלג יחסית. אני זוכר שראיתי אותו לפני 14 שנה עושה הרד פליפ סאדים עצומים בקוואטר לפייקי, הוא היה בולט גם אז אבל נראה לי שהוא לא הצליח למנף את הכישרון שלו להצלחה ענקית (למרות ואולי כי הוא היה מקצוען של פאוול הרבה מאד שנים).

האם VANS יצילו אותנו משיממון הסקייטבורד? אני לא ידע את התשובה, אבל אני מאמין שעם אבי לוזיה והטים ועם כוונות טובות כמו אתמול הם יצליחו, זה הכל עניין של סבלנות ובניית מותג, VANS היא חברה ענקית עם היסטוריה גדולה אם הם ישכילו לפעול נכון בישראל הם יכנסו לוואקום שהחברות האחרות השאירו ויובילו. לצערי זה לא כל כך קשה היום כי אף אחד לא עושה כלום. מצד שני שאני אתן עצות ל VANS איך לקדם נעליים זה כמו שאני אתן טיפים לסלאש איך לנגן על גיטרה ולהשיג בחורות בכל מקרה שיהיה בהצלחה רבה.