יום שלישי, 19 בינואר 2010

GOTCHA משיקים

ביום ראשון הייתי באירוע ההשקה של אופנת GOTCHA בישראל.

מותגי הגלישה הותיקים עושים קאמבק. התופעה התחילה כבר לפני 5 שנים עם איירוולק ו OP וממשיכה עם כל מיני מותגים מוכרים יותר ופחות. תופעה טובה? אני חושב שכן אין שום דבר רע בלחזור למותג שייצג את הגלישה לפני עידן "הגולשים" שיוצאים למסעות עיסקיים עם חליפת שלושה חלקים. רע? אולי, בסופו של יום חלק מקאמבקים לא מצליחים והמותג פשוט הופך להיות משהו לא ברור כמו שקרה לאיירוולק. דרך אגב לדעתי דווקא עם OP וולמארט קלעה בול, לקחה מותג גלישה והפכה אותו למותג ים ולייפסטייל לצעירים, לא הרדקור, לא גלישה ולא כלום. הם הבינו שעדיף לשדר את האמת מאשר להתחיל לשחק אותה מגניבים ולנסות לרכוב על הגלישה כמו שמותגים אחרים לא מתביישים לעשות ללא קשר לענף.

את ייצוג GOTCHA באירופה לקח שמעון דויב, איש שיש להעריך מאד על תרומתו לענף ובכלל. הוא היה אלוף ישראל, הקים את ארגון הגלישה, היה אחראי על משלחות הנבחרת לחו"ל, הקים את גזוז ועוד ועוד...
שמעון לקח הימור לא פשוט כאשר הוא לקח לקדם את המותג בחו"ל אבל No balls no glory, שמעון למעשה הפך להיות שחקן באופנת הגלישה העולמית, צעד (אם אני לא טועה) שאף ישראלי לא עשה לפניו אם הוא יצליח ואני מאמין שהוא יצליח הוא יוכל לסמן הישג נדיר שבו יש נציג אופנת גלישה בינלאומית שממוקם בישראל זה משהו שחשוב להעריך.

מנהל השיווק של GOTCHA באירופה הוא לא אחר מארתור רשקובן ידידי היקר וחבר מערכת אדרנלין. אולם הוא לא המשווק בישראל ולכן אם היה למישהו חשש או ספק הוא יכול להירגע. לדעתי אין מישהו שמתאים לתפקיד יותר ממנו, הוא גולש מכור, מבין במותגי גלישה ויודע למכור כמו שרק מי שהשם משפחה שלו רשקובן יודע. אני כמובן מאחל לו רק את הטוב ביותר.

יום ראשון, 10 בינואר 2010

לואן דה אוליביארה - העתיד כבר כאן

בעידן של סקייטרים מטורפים עם שליטה טכנית קיצונית עדיין יש כאלו שבולטים מעל כולם. אחד מהם כנראה הוא לואן הברזילאי שלא מזמן הפך להיות מקצוען.

לפני כמה ימים ראיתי קליפ קטלני שלו, זה היה משהו ברמה של פי ג'יי לאד הצעיר. אבל אני לא מוצא אותו בכל מקרה מצאתי קליפ אחר שלו באתר BERRICS שתוכלו להתרשם ממנו. זה עוד קליפ חלש יחסית תחשבו רק למה הוא מסוגל....

נראה שהוא בדרך להיות אחד מהמחליקים הגדולים, מה שיש לו ברגליים אין ל 95 אחוז מהמחליקים.

http://www.youtube.com/watch?v=AKVY5JRzQjg

יום חמישי, 7 בינואר 2010

לגלוש עם קרדיטים...

לפעמים אני מופתע על כמה אנשים יכולים להיות מלאים בעצמם. זאת אומרת אין לי שום דבר נגד אגו, אין לי שום דבר על אנשים שעושים דברים ולוקחים עליהם קרדיט. זה טוב, זה לגיטימי וזה אחד מהדברים שנותנים מוטיבציה לאנשים. אם זאת אני חושב שלפני שמישהו מתחיל להתפאר מעצמו הוא צריך לשאול איזה קבלות יש לו להציג והאם באופן אובייקטיבי הן שוות משהו. או במילים אחרים מה הם באמת שווים. וגם אם הוא רוצה להתפאר במעשיו שייקח את זה בקלות, באלגנטיות, אף אחד לא אוהב "ספאמרים".

אני זוכר שעשיתי את חברת ZION היו סקייטירים אמנם לא רעים שאמרו לי שהם יתנו לי להשתמש בשם שלהם, כאילו שהשם שלהם יגרום ל 1000 קרשים לקפוץ מהארגז ולהגיע לילדים. אחרים לקחו קרדיטים על מצב הגלישה בישראל, אחרים לקחו קרדיטים על חינוך דורות של סקייטרים ואחרים לקחו קרדיטים על עוד כל מיני ביצועים מפוקפקים. המילה השגורה היא אני ואני ואני. לצערי כל זמן שאני באדרנלין נתקלתי בסיפורים כאלו, זה אחד מהדברים שהכי מעציבים אותי כי כביכול אנשים מאשימים אותנו בזה שאנחנו לא רואים כמה הם נהדרים, האמת היא שאנחנו תמיד בעד לפרגן. אבל יש זמן ומקום לכל אחד.

האמת היא שאין לי בעיה עם אנשים שחושבים שהם הדבר הכי טוב שקרה לעולם, אין לי בעיה שהם מאמינים לזה. אבל למה, למה מגיע לי כל פעם שלשמוע מחדש את ערימות האגו האלה מדברות אליי. אפשר ואפילו רצוי לספורטאי לבקש הכרה לדחוף את עצמו בצורה עדינה אבל הדרך היא הכל במקרים האלו וצריכים תמיד לאזן. כל אלו שבאים בדרישות, פניות שחצניות, תחנונים ובכיות עושים לדעתי טעות גדולה.

אני מציע למי שלא מבין את הפואנטה ללכת למקורות:
משלי כז2: "יהללך זר ולא פיך, נכרי ואל שפתיך"
כלומר, אסור לאדם לשבח ולפאר את עצמו, אלא עליו לפעול ולהביא תוצאות שיתפרסמו עד כדי כך, שהזרים והנכרים יהללו אותו מיוזמתם.
ולעוד מידע מעניין על פסוק זה:
http://tora.us.fm/tnk1/ktuv/mjly/mj-27-02.html

נא לא לדאוג אני לא מתחזק ולא נהפך דתי, אבל אין מה להגיד יש דברים חכמים בתנ"ך, חכמים מאד.

יום שבת, 2 בינואר 2010

לכלוכים בענף האקסטרים? לא יכול להיות

לפני כמה ימים קיבלתי טלפון מידיד ותיק וספורטאי מעולה שהיה אמור לקבל חסות ממותג לבוש והנעלה מסוים. אותו ספורטאי טען שהוא היה בדרך לסגירת תנאים מול אותה חברה אולם ברגע אחד היא הפסיקה את המשא ומתן, העילה: נותן החסות הקודם או נציגיו אמרו אי אלו דברים שליליים עליו.

יש כמה צורות להסתכל על מקרה שכזה:
1. אין לי מושג מה הסיבה שבגינה נותן חסות אומר דבר מה שלילי על ספורטאי שהיה אצלו אלא אם כן זה היה על משהו מאד מאד בעייתי שהוא עשה. יש ספורטאים שלא יודעים להתנהג, אבל דווקא אותו ספורטאי לא קשור לזן הזה (לפחות לדעתי מהיכרות שלי איתו). אני בדעה שצריכים תמיד להגיד את האמת אבל צריך להיזהר מהכללות מיותרות, הגזמות וחוסר ידיעה. חיים ומוות ביד הלשון וכל ספורטאי ישראלי משווע לנותני חסות, אם לא חייבים, אין טעם להגיד דברים רעים...

2. אם חברה רוצה לקחת חסות על ספורטאי שלפחות תתיתן לו את ההזדמנות להוכיח את עצמו ואולי הם יופתעו לטובה, האם רק על סמך מילה אחת פוסלים מישהו? אנשים משתנים ויש להם דינמיקה שונה מול נותני חסות. זה רק מראה מהאנשים שיושבים שם שווים.

יום שישי, 1 בינואר 2010

תיקון לפוסט האחרון שלי

הובא לידיעתי ובצדק שלא הזכרתי את תרומתה של מאיה דאובר להתאוששות הארגון אחרי שנה שעברה. ובכן זו טעות שלי ולא הייתה לי כוונה להוריד מתרומתה של מאיה דאובר לקידום הארגון, לשיפור השיפוט ולקידום מעמד הנשים באירגון. מאיה הייתה פעילה במשך זמן רב באירגון וכיהנה כמנכ"לית עד שנוצרו חילוקי דעות בינה לבין הועד.
מכיוון שאיני מצדד באף צד במצב שנוצר ואני לא יודע את כל העובדות אני מנוע מלתת את דעתי על הנושא.
בלי קשר לזה אין ספק שמאיה היא ספורטאית גדולה ואני מקווה שתמשיך לקדם את הגלישה בכלל ואת גלישת הנשים בפרט.
ליאור